• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70710
+
-

جشنواره قصه‌گویی از شهریور  کلید می‌خورد

مدیر کانون پرورش فکری اردبیل: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» برگزار می‌شود

کودک و نوجوان
جشنواره قصه‌گویی از شهریور  کلید می‌خورد


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل قصه‌گویی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را از رسالت‌های ذاتی و مهم کانون عنوان کرد و از آغاز جشنواره قصه‌گویی در شهریور خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل «زعفر احدزاده» گفت: کانون به عنوان پرچم‌دار قصه‌گویی در کشور، این میراث گران‌بهای حیات بشری را که سرشار از آموزه‌ها و برجستگی‌های تربیتی ارزشمندی است، در قالب جشنواره قصه‌گویی هر سال اجرا می‌کند.

از شهریور امسال هم فرآیند بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در مراکز فرهنگی هنری کلید می‌خورد. این مسئول بیان کرد: تمامی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند علاوه بر مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری کانون، به آدرس سایت جشنواره قصه‌گویی  (http: //kanoonfest. ir) نیز مراجعه کنند و با جزئیات فرآیند اجرایی این جشنواره مهم در کانون پرورش فکری آگاه شوند.

با توجه به اهداف جشنواره و اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، برنامه‌ریزی ‌شده است که در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان اردبیل نسبت به بارگذاری جشن‌های قصه‌گویی اقدام شود. وی تاکید کرد: در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی، متقاضیان نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق سایت جشنواره اقدام خواهند کرد و پس از بررسی، هیئت انتخاب (داوران استانی) آثار بارگذاری‌شده را برای شرکت در مرحله حضوری (صحنه‌ای) معرفی خواهند کرد که بعد از رقابت در مرحله استانی جشنواره، برگزیدگان مجوز لازم برای شرکت در مراحل بعدی را کسب خواهند کرد. 

احدزاده با بیان این‌که کانون مسیر موفقیت‌آمیزی در شکوفاسازی استعدادهای نسل نوپای جامعه دارد و بالندگی فرزندان استان در فستیوال‌های ملی و جهانی، گویای این تأثیر است، افزود: در ماه‌های سپری‌شده سال جاری ۹ عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در جشنواره‌های بین‌المللی افتخارآفرینی کرده‌اند و در اولین مهرواره داستان کشوری از ۸۳ منتخب مرحله نهایی، ۹ عضو از فرزندان استان بودند. به همین دلیل از نظر تعداد آثار و افراد برگزیده بعد از آذربایجان شرقی، اردبیل در رتبه دوم قرار گرفت؛ همچنین سایر موفقیت‌های کودکان و نوجوانان عضو کانون هم رقم خورده، از جمله نخبه نوجوان هنر آواز کشور «پارسا خائف» که از اعضای خانواده بزرگ این سازمان فرهنگی است. 

«آناهیتا ایمانی» و «کوثر یزدان‌پرست» 2 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم با دریافت دیپلم افتخار در شمار برگزیدگان مسابقه بین‌المللی نقاشی «مونتانا» کشور بلغارستان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفتند.  این مسئول عنوان کرد: در این ایام بالندگی توانمندی‌های نسل کودک و نوجوان در منظومه فرهنگی استان، نشان از تأثیر این نهاد و حرکت به سوی باور‌افزایی نسبت به این نسل است که گرامیداشت هفته استان و ارائه‌ برنامه‌های ارزشمند و ماندگار از آن جمله است. 

مدیر کل کانون پرورش فکری استان بیان کرد: رویدادنگاری در قالب نقاشی روی دیوار ۱۲۰ متری روبه‌روی اداره کل و پارک کانون از تمدن صفوی و نام‌گذاری این دیوار به نام دیوار صفوی از سوی هنرمندان کودک و نوجوان، نه‌تنها در تاریخ استان بی‌سابقه است، که در کل کشور نیز از نادر کارهای فرهنگی، هنری، تاریخی و هویتی است که با هدف آشناسازی نسل نوپا با هویت تاریخی صورت گرفت و مردم، مسئولان و رسانه‌ها نیز از آن استقبال کردند. احدزاده تاکید کرد: اتکای ما در اجرای برنامه‌های استان به کودکان و نوجوانان بود و مربیان نقش نظارتی دارند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید